Saturday, March 15, 2014

#PRKKajang: WAN AZIZAH AZIZAH ANGGAP ANWAR IALAH 'TANGKAL AZIMAT' UNTUK MENANG BESAR


Sejak dari azali lagi, Wan Azizah hanya 'menjual' nama suaminya, Anwar Ibrahim untuk berkempen. Dia sudah tiada apa-apa senjata selain Anwar. Tatkala Anwar dikenakan hukuman penjara, dia melobi kesana-sini 'kisah tragis' suaminya itu. Kenapa tak ceritakan hal dibawah ini?

WAN AZIZAH TAHU SISI GELAP ANWAR 
AIDCNews – 14/3/14 
Seorang pengomen laman ini, ‘sman’, mendakwa Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengetahui sisi gelap Datuk Seri Anwar Ibrahim, namun berusaha untuk membela suaminya itu.
“Wan Azizah kira nak menang besar je, langsung tak fikir kerja dia membela suami peliwat tu secara memperbodohkan rakyat di redhai Allah atau tidak.
“Kalau nak bela peliwat tu mengapa awak tak naik mahkamah dulu, sebagai saksi alibi, sedangkan awak disenaraikan sebagai saksi alibi tersebut.
“Sekarang dok membohong kononnya suaminya tak bersalah,tak tahulah jenis apa hati perut dia ni,berlakun muka macam baik je tapi tak henti-henti membohongi rakyat. Aku langsung tak hormat dah muka ni,” kata ‘sman’ yang juga bekas aktivis reformasi sejak dari tahun 1998 dalam artikel bertajuk, “PRK Kajang : Wan Azizah Yakin Menang Besar.”
Seorang lagi bekas aktivis reformasi, ‘pada hemat saya’ membuat komentar melengkapkan hujah ‘sman’.
“Wan Azizah sangat pandai berlakon. Sama macam Anwar juga. Wan Azizah tahu apa yang Anwar lakukan. Dia cerita kepada ramai orang tentang tabiat Anwar yang buruk.
“Dia tulis surat 18 muka kepada Tun Mahathir menceritakan masalahnya dengan Anwar. Dia menceritakan segala-gala kepada Hamid Rashid, Shah Alam tentang siapa sebenarnya Anwar.
“Hamid Rashid adalah sahabat Anwar sejak di MCKK lagi. Dia diminta menguruskan ehwal Wan Azizah dan anak-anak semasa Anwar (dipenjara).
“Wan Azizah berpura-pura mengatakan suaminya “Anugerah dan Tuhan”. Hipokrasi adalah musuh Islam. Zahirnya Wan Azizah nampak Islam tapi dia tahu apa yang berlaku.
“Semangatnya datang semula untuk bertanding kerana Anwar dizalimi untuk sekian kalinya. Siapa sebenarnya zalim. Orang yang tahu cerita sebenar suaminya tapi menyorokkan kepada umum tidak zalim ?
“Majlis Peguam dalam kenyataannya mengatakan Anwar lakukan itu suka sama suka. Dari sudut Islam apakah liwat tidak salah. Ia seumpama zina juga. Berhentilah menipu orang ramai. Atau membohongi orang Kajang apa yang sebanrnya berlaku.
“Ayuh, pengundi Kajang bangkitlah dan perbetulkan keadaan kerana pahalanya adalah besar. Taksub dan fanatik adalah musuh Islam,” katanya. 


 

Menurut laporan Mstar pada 29 Januari 2010, nama Wan Azizah disenaraikan sebagai saksi alibi daripada 13 alibi berkaitan dengan kes liwat II.
“Untuk makluman, nama Datuk Seri Wan Azizah adalah nama pertama dalam senarai antara 13 orang saksi alibi dalam notis alibi di bawah Seksyen 402 A Kanun Prosedur Jenayah yang dikemukakan melalui peguam S.N Nair dan Partners,” Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata dalam satu kenyataan. 

 

Namun, menurut bekas pembantu peguam bela Anwar, Yuktes Vijay, bukan sahaja nama Wan Azizah tidak ditampilkan, bahkan 11 lagi individu yang didakwa sebagai saksi alibi juga tidak ditampilkan untuk membela Anwar.
Ketika mengulas artikel “Seks Suka Sama Suka: Hukuman Anwar Tidak Wajar – Majlis Peguam,” ‘sman’ mengolah satu kisah satira yang dipercayai benar berkaitan dengan kes liwat II.
“Kali pertama Mr X berpura-pura sakit badan minta si mangsa mengurutnya di tempat kejadian,sedang mangsa yang lurus bendul mengurut beliau, perlahan-lahan Mr X menarik, memelok dan memangsakannya.
“Bila hal ini diceritakan pada kawannya,kawannya bertanya ‘mengapa kau tak tolak saja? Mangsa menjawab ‘macam mana aku nak tolak dia tu tokoh besar, dia tahu lah apa yang dibuatnya, kalau aku tolak nanti berlaku sesuatu yang memalukannya.
“Selepas beberapa kali perkara tersebut berulang mangsa terpaksa belajar sesuatu dari internet untuk mengelakkan kesakitan, dah keadaan sudah mula menjadi suka sama suka, sehinggalah satu hari mangsa merasa bersalah dan perlu menghentikan perbuatan mereka.Hati mangsa terdetik insaf.
“Bila suatu ketika di sebuah hotel di luar negara, mangsa bercumbu mesra dengan pemangsa di tingkat atas, sementara isteri pemangsa menunggu bersama anak-anak di cofeehaouse untuk makan bersama suami tersayang.
“Selepas mereka siap bercengkerama, kedua-dua mereka turun untuk bersama isteri pemangsa yngg sedang menunggu. Si mangsa terasa juga malunya, berhadapan dgn isteri pemangsa, maklumlah sebenarnya si mangsa tersebut adalah seorang remaja yang baik dan bersopan santun.
“Sementara itu, beliau melihat pemangsa (Mr X) selamba saja macam tidak ada apa-apa di antara mereka.Selepas itu lah si mangsa berhasrat untuk melakukan sesuatu yang selari dengan undang-undang untuk menghentikan perlakuan perlakuan mereka dan menebus dosa beliau yang sudah ‘terlampau’menjadi suka sama suka.”
Yuktes Vijay menulis di laman sosialnya, mendedahkan insiden liwat di 11-5-1 Desa Damansara Condominium, No 99, Jalan Setiakasih Bukit Damansara, Kuala Lumpur pada 26 Jun 2008 bukan kali pertama, bahkan pernah berlaku beberapa kali sebelum ini.
“Dalam satu kenyataan saksi yang direkod dalam mahkamah, peguam Anwar telah gesa mahkamah untuk keluarkan kata-kata “diliwat lagi” kerana Saiful telah beri keterangan ini bukan kali pertama malah telah berlaku beberapa kali ketika mereka ke luar negara…misalnya di Hong Kong….bermaksud ini bukan satu insiden yang berlaku buat kali pertama…”
Bekas Setiausaha Politik Anwar, Ezam Mohd Nor ketika diwawancara laman ini pada 20 April 2010 turut ditanya tentang peranan Wan Azizah dalam kes tersebut.
AIDC : Saudara katakan tadi, Anwar akan menggunakan sesiapa sahaja termasuk ahli keluarganya. Saya teringat dalam buku yang ditulis oleh S.H Al Attas mengatakan Wan Azizah pernah menelefon semasa saudara masih Ketua Angkatan Muda Keadilan PKR untuk mempastikan tidak ada mana-mana lelaki tidur di rumah Anwar. Adakah cerita ini benar?
Ya benar. Itulah sebenarnya yang menjadi titik-tolak saya untuk berfikir semula siapa sebenarnya Anwar.
Selama ini, saya memang menolak segala bentuk cerita ataupun teori yang membabitkan persoalan akhlak beliau khususnya yang membabitkan lelaki. Tetapi apabila peristiwa itu berlaku, yang membabitkan isterinya sendiri secara langsung menelefon saya tentang persoalan itu, ianya benar-benar membuka mata saya.
Dari tarikh itulah saya mula berfikir semula, saya mula mencari kebenaran, saya mengambil masa 6 bulan sebenarnya, sebab bukan mudah untuk saya tinggalkan Anwar. Saya telah lakukan hampir segala-galanya yang boleh dilakukan sebagai seorang manusia biasa. Untuk berkorban, berjuang dan membela bos saya, Anwar Ibrahim. Bukan mudah untuk saya tinggalkannya.
Tentunya ada satu perkara yang cukup besar. Dan memang cukup besar yang membabitkan bukan persoalan politik lagi, membabitkan persoalan akidah saya kepada Allah Subhanahu wa taala.
Sebab itulah saya membuat keputusan untuk meninggalkannya.
Saya tidak bercadang untuk mengaibkan dia atau keluarganya. Sebab itu saya tidak mahu sebutkan secara detail apa sebenarnya yang berlaku. Tetapi, percayalah ianya merupakan satu keputusan yang berasaskan kepercayaan saya kepada Allah Subhanahu wa taala.  
[AIDC NEWS]
Hormati keputusan mahkamah, terimalah bahawa suami awak ialah peliwat. Lihatlah bagaimana Wan Azizah menjual dan memanipulasi cerita ketika diceramah:

AIDCNews – 14/3/14  

Sehingga ke hari ini, ceramah calon PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam Pilihanraya Kecil (PRK) Kajang hanya berkisar tentang isu suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Terbaru, ceramah Wan Azizah di Sungai Kantan, Kajang malam semalam yang dirakamkan minaq jinggo masih menjawab isu ‘patung’ dan ‘kes liwat II’ suaminya itu.
“Saya geram tau, pasal apa ? Orang kata saya boneka. Orang kata saya ‘Doll’, saya patung…
“Sekarang ni hari saya ya. Sekarang ni katalah macam-macam kepada saudara Anwar. Tetapi fikirkanlah.
“Kes itu (liwat II). Sebelum kes itu berlaku, anak muda yang tuduh Anwar (Mohd Saiful) telah pergi ke rumah Perdana Menteri.
“Masa itu ada Datuk Shafee Abdullah. Fikirkanlah.
“Pendakwa masa kes mula-mula jadi (Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden), dia telah berhenti dan dia tidak mahu lagi dengan pendakwaan itu. Dia telah datang kepada kami dan menjadi pembela kami dalam kes BERSIH.
Selanjutnya

SEBAB PENGUNDI PERLU UNDI WAN AZIZAH DI KAJANG:

CALON 'KITAR SEMULA'
NEPOTISME
BERTANDING DEMI SUAMI, BUKAN DEMI RAKYAT
'DRAMA QUEEN'

DAN SELANJUTNYA DIBAWAH:


BANDINGKAN DENGAN CHEW MEI FUN, CALON BARISAN NASIONAL N25 KAJANG... BANYAK BEZANYA...

BERIKUT ADALAH INFOGRAFIK JANJINYA

No comments:

MY SLIDESHARE UPLOAD

Blog Archive